Τι να πει κανείς για αυτή τη Volkswagen Motorsport; Τι να πει για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Οζιέ; Ακόμα κι αυτός τα έχει χαμένα! Ομολογεί πως μια τέτοια χρονιά σαν του 2015 δεν πρόκειται να ξαναγίνει. Όλα του πήγαν όπως ακριβώς τα ήθελε – αν εξαιρέσουμε το χαζό και αχρείαστο λάθος στην Ισπανία – κλείνοντας τη φετινή σεζόν με 8 νίκες στο ενεργητικό του και την ομάδα του να έχει κάνει το 12 στα 13! Εκπληκτικό… Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στη Μ. Βρετανία, σε ένα κλασικά βροχερό και λασπωμένο τοπίο της Ουαλίας, ο Γάλλος πρωταθλητής ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, πήρε μαζί του τη γαλλική σημαία και έστειλε το δικό του μήνυμα συμπαράστασης στους συμπατριώτες του που θρηνούν, ύστερα από το τρομοκρατικό χτύπημα στο Παρίσι. Όλοι στο βάθρο έμειναν σιωπηλοί και δεν πανηγύρισαν την επιτυχία τους, κάτι που επαναλήφθηκε και στη ράμπα του τερματισμού με όλους τους συμμετέχοντες στο WRC.
Στα αγωνιστικά δρώμενα, ο Οζιέ πήρε την πρωτοπορία ήδη απ’την πρώτη ειδική της Παρασκευής, την ώρα που Λάτβαλα και Μικ έδειχναν έτοιμοι να τον αντιμετωπίσουν στα ίσια. Όμως, ο Γάλλος δεν πτοήθηκε κερδίζοντας και τις άλλες δύο ειδικές, ενώ παράλληλα ο teammate του, έχανε τα φρένα και βούταγε το Polo R WRC σε χαντάκια. Το αποτέλεσμα ήταν η εγκατάλειψη του Λάτβαλα και λιγότερη πίεση στον Οζιέ που πλέον είχε πίσω του το Citroen DS3 του Μικ, ο οποίος ήθελε με κάθε τρόπο να λάμψει στον εντός έδρας αγώνα και κυριότερα να δείξει στο αφεντικό Υβ Ματόν ότι αξίζει τη θέση για το 2016 στη Citroen. Τρίτος ανέβηκε ανέλπιστα ο Νορβηγός Μίκελσεν που είχε πετάξει εσπευσμένα στη Γερμανία για ένα check-up μετά από αδιαθεσία, αλλά επέστρεψε να τρέξει στον αγώνα και σίγουρα η διάθεσή του θα ανέβηκε με την προσωρινή τρίτη θέση. Στην ίδια ειδική (SS3) υπήρξε άλλη μία έξοδος-εγκατάλειψη από τον Βέλγο Τιέρυ Νέβιλ. Η Hyundai τον υποβίβασε τρίτο οδηγό για αυτόν τον αγώνα, γιατί ύστερα από τα συνεχόμενα άσχημα αποτελέσματα, ήθελε έναν οδηγό να δώσει βαθμούς στην ομάδα, ώστε να παλέψει για τη δεύτερη θέση με τη Citroen στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η πρώτη τριάδα έκλεισε έτσι τις ειδικές της Παρασκευής με τον Οζιέ να εκμεταλλεύεται την πρώτη θέση στην εκκίνηση μετά από τις δυνατές βροχές της προηγούμενης μέρας, ανοίγοντας διαφορά 13,5 δευτερόλεπτα απ’τον Μικ. Τέταρτος ήταν ο Όστμπεργκ με μια τρύπα στο πάτωμα του DS3 που έφερνε όλη τη λάσπη στο εσωτερικό και πίσω του ο Ντάνι Σόρντο με i20 WRC. Ο Πάντον προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει το δικό του i20 στην 6η θέση, καθώς είχε προβλήματα στο κιβώτιο και το χειρόφρενο. Έτσι, έκτος έμεινε ο Τάνακ, ενώ ο Έβανς που δεν έβρισκε ρυθμό και οι Μπερτέλι και Λεφέμπρ συμπλήρωναν την πρώτη δεκάδα.
Το πρωινό του Σαββάτου είχε έναν άλλον πρώτο στα χρονόμετρα. Ο Νέβιλ, πρώτος στη σειρά εκκίνησης μετά από την εγκατάλειψη, είχε τις καλύτερες συνθήκες κι έβαλε το πόδι στο πάτωμα! Κέρδισε τις δύο πρώτες ειδικές μέσα στη λάσπη της υπαίθρου στην Ουαλία, ενώ ο Λάτβαλα εγκατέλειψε εκ νέου! Στη μάχη της τέταρτης θέσης ο Όστμπεργκ την παρέδωσε στον Σόρντο μετά από ένα περίεργο δυνατό χτύπημα στο αμάξι του Νορβηγού που τον έκανε να χάσει σχεδόν ένα λεπτό. Ο Ισπανός δεν έμεινε εκεί για πολύ, αφού άλλο ένα μηχανικό πρόβλημα (κιβώτιο) από τα πολλά που είχε από την αρχή της χρονιάς, τον έριξαν 6ο πίσω από Όστμπεργκ και Τάνακ. Στη μάχη της κορυφής ο Μικ έκοψε κάποια δευτερόλεπτα απ’τον Οζιέ που δεν είχε το μυαλό του 100% εκεί, όπως δήλωσε μετά τα γεγονότα της Παρασκευής στο Παρίσι. Βέβαια οι εντολές της Citroen προς τον Μικ ήταν να μην πιέσει για να πάρει τη νίκη και να ρισκάρει τους υπερπολύτιμους βαθμούς της 2ης θέσης. Έτσι, ο Οζιέ είχε πιο εύκολο έργο, αν κατάφερνε να αντιμετωπίσει… τον εαυτό του, ή μάλλον τον κακό εαυτό του. Οι πολύ δύσκολες συνθήκες στους γεμάτους λάσπη, νεροφαγώματα και επικίνδυνα σημεία συνεχίζονταν καθώς η βροχή δε σταματούσε. Θύμα είχε τον Νέβιλ. Ξανά. Τούμπαρε στη 10η ειδική και έκλεισε το δρόμο εντελώς. Ο Οζιέ που περνούσε αμέσως μετά αναγκάστηκε να σταματήσει για αρκετά δευτερόλεπτα, αλλά οι αγωνοδίκες του τα έδωσαν πίσω στο συνολικό χρόνο. Δυνατή μάχη είχαμε στην 4η θέση με τον Όστμπεργκ να έχει έξοδο και να πέφτει 8ος, ανεβάζοντας τον Τάνακ και τον Σόρντο μια θέση. Η μάχη της κορυφής δεν είχε καμία αλλαγή μετά το τέλος και της δεύτερης μέρας, καθώς ο Οζιέ άνοιξε τη διαφορά στα 35,7 δευτερόλεπτα από τον Μικ που πλέον ήθελε μόνο τη δεύτερη θέση. Ο Μίκελσεν δεν τον απείλησε πολύ, κυρίως λόγω του σπασμένου αμορτισέρ που είχε.
Η Κυριακή βρήκε τον Τάνακ να εγκαταλείπει από μια πολύ δυνατή 4η θέση την οποία κληρονόμησε ξανά ο Ντάνι Σόρντο. Μια καλή 6η θέση του Έβανς, λόγω των εγκαταλείψεων, έδωσε εξτρά χαρά στους θεατές στη Βρετανία για το ‘δικό τους’ παιδί, ενώ ο Πάντον ακολουθούσε τον teammate του στην 5η θέση. Ο Όστμπεργκ τερμάτισε 7ος αφού πρώτα καθάριζε σε κάθε ειδική τη λάσπη από τα πεντάλ από την τρύπα στο πάτωμα! Όγδοος ο Λεφέμπρ και ένατος ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα. Η τελευταία θέση της δεκάδας καταλήφθηκε απ’το Fiesta RS WRC του Λορέντζο Μπερτέλι. Η τριάδα του βάθρου ίδια και απαράλλαχτη. Ο Μίκελσεν σε άλλο ένα πόντιουμ για φέτος και ο Μικ στην ιδανική δεύτερη θέση που έδωσε την ευκαιρία στη Citroen να τερματίσει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά δεύτερη στην κούρσα των κατασκευαστών. Απόλυτος κυρίαρχος για άλλη μια φορά, για άλλη μια χρονιά ο Σεμπάστιαν Οζιέ. Νίκησε και στον τελευταίο αγώνα και έχει πάρει φόρα για το 2016. Μένει να δούμε πόσα άλλα θα κατακτήσει και αν θα υπάρξει κάποιος να τον κοντράρει μέχρι τέλους για να δούμε, έστω και μία σεζόν με ένα λίγο, τόσο δα μικρό απρόβλεπτο φινάλε! Έτσι για το καλό του αθλήματος και του ανταγωνισμού… Εις το επανιδείν μέχρι τη νέα σεζόν που ξεκινά από τις αρχές του 2016.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα
[…] Του Κώστα Μπουλούκη (Strivein.gr) […]